Το τυρί και η διατροφική του αξία στην καθημερινότητά μας

απο TastyDay
JessicaSpengler@flickr

Το τυρί αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής των Ελλήνων. Η γεύση του, η θρεπτική του αξία αλλά και η ενασχόληση των Ελλήνων με την κτηνοτροφία και την παραγωγή του, έδωσε στο τυρί εξέχουσα θέση στο ελληνικό τραπέζι.

Σήμερα, το τυρί αποτελεί βασικό συστατικό της διατροφής μας διότι:

• Αποτελεί σημαντική πηγή θρεπτικών συστατικών όπως το ασβέστιο και η ζωική πρωτεΐνη, ιδιαίτερα για άτομα τα οποία δεν καταναλώνουν άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα ή κρέας.

• Δίνει ωραία γεύση στο φαγητό μας και πέπτεται εύκολα.

• Αποτελεί βασικό συστατικό της ελληνικής παραγωγικής δύναμης.

• Είναι μια εναλλακτική διατήρησης και συντήρησης του γάλακτος.

4 λόγοι για να καταναλώσετε τυρί

1. Μπορείτε να το καταναλώσετε αντί του κρέατος

Το τυρί αποτελεί σημαντική πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας, δηλαδή πρωτεϊνών αντίστοιχων του κρέατος. Αυτός είναι και ο λόγος που συχνά χρησιμοποιείται σε χορτοφαγικές δίαιτες με σκοπό την κάλυψη των αναγκών σε πρωτεΐνη, αλλά και στις μεσογειακές χώρες συνοδεύοντας τα μαγειρεμένα λαχανικά αντί του κρέατος.

2. Πηγή ασβεστίου

Το τυρί έχει αυξημένη περιεκτικότητα σε ασβέστιο, φώσφορο και μαγνήσιο, θρεπτικά συστατικά που συνεισφέρουν στην ομαλή ανάπτυξη και διατήρηση ενός υγιούς σκελετού. Η περιεκτικότητα σε ασβέστιο ποικίλει ανάλογα με το είδος του τυριού. Με τον τρόπο αυτόν το τυρί γίνεται σύμμαχος ενίσχυσης της διατροφής με ασβέστιο σε παιδιά, ενήλικες με γρήγορους ρυθμούς ζωής αλλά και σε άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη εφόσον είναι από τα γαλακτοκομικά που δεν περιέχουν σχεδόν καθόλου λακτόζη.

3. Υπάρχει η light εκδοχή του

Τα γαλακτοκομικά με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε λιπαρά συνδυάζουν τη διατροφική αξία του τυριού μειώνοντας το κορεσμένο λίπος αλλά και τις θερμίδες που περιέχουν. Έρευνες μάλιστα συνδέουν την κατανάλωση γαλακτοκομικών χαμηλών σε λιπαρά με μείωση δεικτών συσσώρευσης λίπους όπως η περιφέρεια μέσης και το ποσοστό σωματικού λίπους. Παράλληλα, το τυρί μειωμένων λιπαρών διατηρεί τα μέταλλα, τις βιταμίνες και –με την κατάλληλη συνταγή και ωρίμανση- τη γεύση και τα αρώματα του κανονικού τυριού.

4. Αποτελεί έναν εναλλακτικό τρόπο κατανάλωσης γαλακτοκομικών

Το τυρί μπορεί να συνδυαστεί με λαχανικά ή ακόμη και με φρούτα με αποτέλεσμα να γίνεται ένας σημαντικός σύμμαχος κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών για άτομα (παιδιά και ενήλικες) που δε συνηθίζουν να καταναλώνουν τα τρόφιμα αυτά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα